sunnuntai 17. helmikuuta 2013

Ompelulakko loppui, jee




Minulla oli tänä viikonloppuna valokuvausopintojen studiotyöskentelyn näyttö. Sen vuoksi olin kuukauden ompelulakossa, jotta aikaa liikenisi studiokuvauksen harjoitteluun. No, osaamiseni ei kehittynyt tuossa ajassa kovinkaan paljon ja joudun uusimaan näytön kaikki tehtävät. Olin toivonut, että yksi tehtävä viidestä menisi läpi, mutta tämä on totuudenmukaisempi arvio tämänhetkisestä osaamisestani. Nyt taidan pitää pienen tauon valokuvaamisesta. Pian tosin täytyy alkaa valmistautua seuraavaan näyttöön. Siinä korostuu kuvankäsittely, mutta kuvattavaakin on tiedossa. Osa ennakkotehtävistä minulla on jo tehtynä ainakin osittain.

Uusin tänä viikonloppuna myös miljöönäytön simultaanitehtävän, siis paikan päällä otettavan kuvasarjan, joka ei mennyt läpi ensimmäisellä kerralla. Ei se mennyt läpi nytkään. Yllä oleva kuva sai kehuja arvosteluraadilta tämänaamuisessa kritiikissä, mutta sarja jäi kaipaamaan laajaa näkymää. Sellaiset ovat minulle vaikeita.

Ompelulakon loppumisen kunniaksi kävin eilen Tornion Eurokankaassa ja ostin Burdan mekkokaavan. Samalla kaavalla voi tehdä myös hihattoman ja pitkähihaisen paidan. Tuo kaava maksoi mielestäni aika paljon, 9,90 euroa. No, minä en osaa kaavoittaa, niin ihan mielelläni maksan siitä, että joku on kaavoittanut puolestani. Tuon kaavan mukana ei tullut suomenkielistä ompeluohjetta. Englanninkielisen saa lataamalla netistä. En ole aiemmin ommellut saksaksi, mutta kerta se on ensimmäinenkin.

En vietä virallisesti kankaatonta kuukautta, mutta meinaan silti ommella vaatehuoneesta löytyvistä kankaista. Suurin osa kankaistani on vanhoja vaatteita, verhoja ja lakanoita. On siellä kangaskaupasta ostettujakin, kaikkinensa aivan liikaa.

Saa nähdä, mikä päivä alan ommella, mutta jo pelkkä ompelun suunnittelu tuntuu lakon jälkeen aivan mahtavalta. :)

1 kommentti:

Pieni Lintu kirjoitti...

Apua, mä en uskaltaisi kuviani esitellä missään raadissa. Ne on täysin epäammattimaisia. :D